Sukar Penuhi Kehendak Seseorang....

Assalamualaikum..

Malam ni saya bermalam di pejabat..
bersama 3 lagi teman seperjuangan yang semuanya gadis pingitan.. hehe
Anak terpaksa hantar ke rumah mak..
Sebab, suami saya kerja shift malam, minggu ni..
Semuanya PENGORBANAN..

hurm..
Untuk pengetahuan pembaca sekalian, saya ada membuat kerja sambilan, selain bekerja dengan pihak swasta ni.. saya buat kerja design men design kad kahwin, print memerint kad kahwin, fotografi..
sebab minat saya lebih ke arah itu..

Jadi, alkisah yang berkait dengan tajuk di atas, berkenaan dengan Kad Kahwin..
Ada seorang customer order kad kahwin.. 
Pilih design kad, mama dia..
"Mama aku tak nak yang macam ni.. Mama aku suka yang macam tu"
Setiap kali edit, mesti dia nak tunjuk kepada mama dia dulu..
Kalau 8 kali edit, 8 kali lah dia nk tunjuk kat mama dia.. haish..
Rimas aku..
Lastly, dah siap.. dari aspek kad mmg dah perfect.. dia mmg suka..
Yang paling x boleh tahan nya..
"Mama aku bising tau tak.. Dia nak sampul warna putih.. tak nak sampul kuning"
"aku dah cakap kat supplier, nak sampul putih, dia cakap pihak dorg dah tak bagi sampul putih skg ni.. sbb ramai yang mintak sampul cream.. kenapa mama ko tak nak??"
"Tak match la dengan kad.. kad warna silver, sampul warna cream"
"boleh, kalau ko nak, tambah lagi rm35 untuk sampul surat putih, sampul surat cream tu memang dah sekali dengan kad"..

.............................diam......................

dalam hati saya 
"kad nak murah, design nak gempak"
lastly, untuk kad dia ni, aku rugi..
tak de untung..

hurm.. pengajaran kali ni,
tak boleh nak bagi harga kad yang mahal jadi murah.. 
kalau nak murah, fotostat je lah.. 30-40sen sekeping..

erm, susah betul la nak puaskan hati orang ni..
sape yang nak kahwin sebenarnya ni??
adeh..
memang la ibu bapa perlu bantu anak untuk menjalankan majlis perkahwinan..
Tp, perlukah sampai se detail / cerewet itu??

Hurm.. ok, sekian, luahan hati yang kerugian.. =(

OKLAH.. NAK SAMBUNG BUAT KERJA OFIS..
ADA REPORT NAK KENE SUBMIT ISNIN..


YA ALLAH,

PERMUDAHKANLAH TUGASAN HAMBAMU INI..
MURAHKANLAH REZEKI KU..
AMIN YA RABBAL AALAMIN
^.^


0 chit chat:


up