3 layer tea

Assalamualaikum

Hai.. Korang buka puasa apa harini??? Harini aku masak spaghetti bolognese dan three layer tea.. Senang dan seeedaaaapppppp wa cakap luuuu... Nyummm :)

Spaghetti tu aku bli kuah y dah siap je.. Dalam tin.. Tinggal panaskan.. Disebabkan xsempat nak alter kuah dia, aku just panaskan aje.. Cuma tambah meatball.. Aku beli meatball bakso yang besar2 tu.. :) xsempat nak snap pic spaghetti.. Sempat amik gambar air 3 layer tea ni aje.. 

Haaa.. Menggoda x?? Hihi.. 

Senang je buatnye..

Bahan-bahannya ialah

Air gula merah (aku cairkan gula kabung yang bulat keras tuu, ditambah sedikit air dan gula pasir 4 sudu).. Then sejukkan..

Air rendaman teh (aku guna teh lipton sebab itu je yang ada.. Kalau ada teh masjid yang timbang tu mesti lagi kaw punya lah)

Susu cair

Ais

Cara membuatnya:

Letakkan air gula merah 1/3 cawan
Letakkan ais sehingga memenuhi gelas.. Lagi banyak lagi sedap..
Masukkan susu cair (hati-hati ketika masukkan susu cair ni.. Kene perlahan-lahan dan perlu melalui tepi cawan supaya susu tak bercampur dengan gula merah)
Letakkan air rendaman teh

Dah siaaapppppp.... 
Senang dan menarik kan?? 
Boleh la cuba ye.. Hihi

Waktu nak minum, tiup gula merah guna straw (hubby aku ajar).. Haha.. 

Sekian, wassalam



0 chit chat:


up