Menang Kalah Adat Permainan.. Tapi,

Assalamualaikum..

Selamanyaaa Harimau Malaya!!

Kami terima kekalahan Harimau Malaya di semi final..
Banyak yang perlu diperbaiki..
Dari segi tacticality nya..
Saya bukan pemain bola.. saya juga bukan lah peminat bola yang fanatik..
Tetapi, saya peminat Harimau Malaya!!
Hoyeah..


Tetapi, ketidakpuashatian terhadap pengadil Lee Min Hu sangat menebal..
kesalahan yang dilakukan oleh pemain Thailand tidak dipandang..
Malah, sangat gemar memberikan kad kuning dan merah kepada pemain Malaysia..
Pengadil yang Berat Sebelah..
Bukan sekali, tapi berkali-kali..
Lebih-lebih lagi waktu pertama..

print screen dari fb harimau malaya ^.^

Menang atau kalah semangnya adat dalam perlawanan..
tapi, apa yang saya tak puas hati:

Apabila ada orang luar memburukkan Malaysia!
Apakah Thailand tu baik sangat ke?? beautiful sangat ke??
Menyirap jugak bila tengok status fb penyokong Thailand ni..

jangan cuba rosakkan susu sebelanga lah encik Thailand..
Rakan-rakan yang kami kenal di Thailand tidak pernah memburukkan Malaysia..
Tapi, awak menyebabkan saya lebih membenci warga Thailand semacam awak ni..
dan termasuk Lee Min Hu yang nama je pengadil..
Tapi,... ermmm..

Memang sangat diakui, 
rentak permainan Malaysia agak lemah..
Semangat pemain mula pudar setelah pelbagai cabaran dilakukan kepada mereka..
Good luck to Team Harimau Malaya for the next game..
Asia 2015!! 

sesiapa yang terlepas tengok perlawanan tu..
meh layan youtube
10 pemain Malaysia vs 12 pemain Thailand

Sekian, wassalam


0 chit chat:


up