Selesai Interview

Assalamualaikum..

Hai.. Malam tadi saya dah janji kan nak update tentang interview pagi tadi.. ok, 
now, saya akan tunaikan janji.. ngee

Ok.. pagi ni, yang interview skali dgn saya ada 7 orang semuanya (ikut list nama)..
Tapi, ada seorang tidak menghadirkan diri, so tinggal 6 orang lah pagi ni..
dan saya merupakan orang yang ke 5 masuk dalam bilik interview..

sebelum aku masuk, ada lah yang dah masuk kluar.. 
so, diorang adelah bg tips2..
biasanya, yang kene awal2 ni, banyak benda yang ditanya..
1) express yourself in english (jawablah english dgn berhabuk)
2) misi. visi, latar belakang MDHS
3) Akta
so... on..

haa.. ni pintu masuk bilik interview dia.. 
mula2 tengok xde ape.. bila dah nak sampai giliran, mulalah cuak.. haha

lepas aku masuk, tengok ada 5 ahli panel...
aku kuatkan semangat..

Tatacara, tips dan soalan yang ditanya serta jawapan yang aku jawab (haa.. amek.. nak tau sangat kan)haha

S= saya
I= Interviewer

S: Assalamualaikum..
I: Waalakumussalam.. Silakan duduk
saya pon duduk dengan penuh kesopanan dan ketatasusilaan.. haha.. budget boleh dapat kerja ni la kan..

I: Sila perkenalkan diri anda
S: Nama saya ......, umur....., menetap di......, sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak.. Sekarang, saya bekerja di..., yang terletak di...

I: Ada berapa orang adik beradik?
S: ada .... dan saya y sulung.. mak saya kerja .... ayah saya kerja ....
I: OOh, duduk di... tapi kerja di..., jauh tu...

S: Ye encik.. dah hampir 2 tahun saya kerja di situ..
I: Jalan nk pegi gombak tu jem kan?? 

S: Ye encik.. sangat jem.. lebih2 lagi dekat persimpangan nak naik ke bulatan batu caves tu.. situ sangat conflict.. bla bla bal.. saya explain satu persatu.. dan mereka pon mengangguk2 kan kepala..

I: Ok, sekarang ni buat projek apa??
S: Sekarang ni syarikat kami ada mendapat projek RSN Selangor (Pengubahan 1) 2035.. dan saya ditugaskan untuk buat 2 paper iaitu industri dan rangka wilayah.,. disamping itu, saya juga merupakan coordinator untuk pelan2 dan data2 keluar masuk..

I: Apa yang awak boleh beri kepada Majlis Daerah .....?
S: Saya ada sedikit idea y boleh dikongsikan.. bla bla bla.. (saya share kan idea saya dengan para interviewer)
(puas kami berdebat, dan alhamdulillah saya dapat jawab dengan baik... betul x betul, lain kira lah.. haha)

I: Awak rasa, lokasi y awak duduk sekarang ni boleh dikategorikan sbg bandar selamat tak??
S: (saya tersenyum sambil berkata).. saya baru lepas kene ragut jumaat lepas encik..

I: owh, semua berpandangan dan bertanya macam mana boleh berlaku..
S: saya pon terangkan lah.. haha.. (saya akan ceritakan di next entry keh.. sabar ye).. haha

I: Okl ah.. ada apa2 nak tanya??
S: Ada satu soalan.. berapakah kebarangkalian untuk saya dapat jawatan ni?

I: 1/16.. disebabkan sorang tak hadir.. 
S: OO.. cuma nak guna sorang staff je??

I: iye.. 
S: kenapa sorang je?? kenapa tak 2 atau 3 org?

I: sebab, kekosongan jawatan hanya satu.. 
S: ok.. 

aku pun bangun dan ambil resume...
ucap terima kasih..
senyum.. 
keluar dengan sopan santun ayu.. haha

balik tu, singgah layan cendol n rojak kat tepi jalan... nyuuummm
oohhh.. cendol pulut yang dah lama diidamkan.. wahah

rojak mee... nyummm\

ok lah.. jumpa lagi... 
Wassalam




0 chit chat:


up