Bonding

Assalamualaikum

Harini aku nak cerita pasal hubungan antara Ainul dan Amar..
perbezaan umur mereka ialah 23 bulan..
Ainul setahun sebelas bulan dah dapat adik.. hehe..

Pada mulanya, hubungan antara mereka tidak lah sangat obvious.
sebab, kami selalu menjaga ainul dari mencium adik dia terlebih-lebih..
dalam fikiran kami, ape lah yang ainul tahu tentang erti sayang adik.. hehe

makbidan yang urut aku penah cerita tentang seorang kakak yang sayang adik dia..
disebabkan sayang, si kakak menyuap nasi ke mulut adiknya yang baru berusia seminggu..
Nasib menyebelahinya kerana ibunya sempat menyelamatkan keadaan..  
Alhamdulillah

Kami akan memerhatikan tingkah laku Ainul kalau dia dekat-dekat dengan adik dia..
Sebagai langkah berjaga-jaga..
Tapi,Ainul memang sayang adik dia..
Memang jelas..

Ainul suka usap kepala Amar yang botak..lepas tu dia akan cakap, geli geli..tapi, dia pegang lagi..
Ainul suka picit pipi Amar sambil cakap 'tembamnyaaa'.. pastu, picit pipi ibu dan pipi dia sendiri sambil cakap benda yang sama..'Tembamnyaaa'... haha..
comel kan?

tengokla anak sape..haha..

meh tengok video ainul layan adik dia ni..
dia cakap kat aku..

"Buuuu, nak adik.. letak sini".. sambil tunjuk kat riba dia..
aku pon bagi

yang bawah ni plak, video Ainul dan Amar sebelum tidur..lepas aku salinkan pampers..
hehe.. Amar berbual dengan bahasa baby nya..
hehe


sorry for the color of video's..
ade sesiapa nak bagi aku iphone 6 tak?? hehe
handphone aku tak berapa nak canggih..
kalau ade yang nak bagi, sangat dipersilakan.. hehe

2 chit chat:

fiza nurani said...

Eh eh . nangis....

umizue said...

kakak dia xnk dodoikan, dia nanges laaa...hihi


up